ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
საგანი: მათემატიკა
მიმართულება: რიცხვები და მოქმედებები
გრძელვადიანი მიზანი/ები:
მათ. V. 1. იყენებს ახალ რიცხვით სახელებს, პოზიციურ სისტემას და ახდენს ნატურალური რიცხვების კლასიფიკაციას.
მათ. V. 2. კითხულობს, გამოსახავს, აფასებს, ადარებს და ალაგებს წილადებს.
|
მოკლევადიანი მიზანი
|
თარიღი
| |
1
|
კითხულობს რიცხვებს სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით. გამოსახავს რიცხვებს და ახდენს პოზიციური სისტემის დემონსტრირებას.
|
სეტემბერ-ოქტომბერი
|
2
|
იყენებს პოზიციურ სისტემას რიცხვების შედარებისას, ალაგებს მოცემულ რიცხვებს ზრდის ან კლების მიხედვით (5 ან 6 რიცხვი).
|
ოქტომბერი
|
3
|
გამოსახავს წილადებს ნახატების გამოყენებით
|
ნოემბერი-დეკემბერი
|
4.
|
ადარებს ორ წილადს ნახატების გამოყენებით
|
დეკემბერი
|
მიზნის შესაბამისი აქტივობები
|
მასალა
|
სად სრულდება აქტივობა (კლასში, სპეც. პედაგოგის ოთახი)
|
მასალის მომზადებაზე პასუხისმგებელი პირი (მშობელი, პედაგოგი, სკოლის ფსიქოლოგი და სხვა.)
|
აქტივობის განხორციელებაზე პასუხისმგებელი პირი
| |
1
|
აქტივობა-„დაითვალე,რამდენია?“
მოსწავლეს ვაძლევ სათვლელ საგნებს. მოსწავლე ითვლის და ასახელებს რაოდენობას.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლე დაუკვირდება საგანთა რაოდენობას. შეძლებს თვლას.
|
სხვადასხვა
სათვლელი საგნები
|
კლასში
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
საგნის პედაგოგი
|
2
|
აქტივობა-„გააფერადე და დაასახელე, რამდენია?
მოსწავლე აფერადებს წინასწარ მომზადებულ გასაფერადებელ რიცხვებს სახალისო ნახატითურთ და ასახელებს.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლე დაუკვირდება საგანთა რაოდენობას და გარკვეულ ჩვევას მიიღებ სრიცხვის გამოსაწერად.
|
წინასწარ მომზადებული გასაფერადებლები
|
კლასში
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
საგნის პედაგოგი
|
3
|
აქტივობა- „შეარჩიე საჭირო წილადი“.
მოსწავლეს ვაძლევ წინასწარ მომზადებულ ბარათს, რომელზეც გამოსახულია ტოლ ნაწილებად დაყოფილი ფიგურები. მოსწავლე აკავშირეს ნახატზე გაფერადებულ ნაწილს, მის გამომსახველ წილადთან.
|
წინასწარ მომზადებული ბარათი.
|
კლასში
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
საგნის პედაგოგი
|
4
|
აქტივობა-„შეადარე წილადები“
მოსწავლეს ვაძლევ ბარათს, რომელზეც გამოსახულია ორი წილადი და ნახატები. მოსწავლე გამოსახავს ნახატებზე წილადებს და შემდგომ შეადარებს.
|
წინასწარ მომზადებული ბარათები
|
კლასში
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
საგნის პედაგოგი
|
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
საგანი: მათემატიკა
მიმართულება: კანონზომიერებები და ალგებრა
გრძელვადიანი მიზანი/ები:
მათ.V.6. ამოცანის ამოხსნისას ადგენს და ამარტივებს ალგებრულ გამოსახულებას.
|
მოკლევადიანი მიზანი
|
თარიღი
| |
1
|
. ასახელებს ერთსა და იმავე შესაბამისობას მისი გამოსახვის ხერხისგან დამოუკიდებლად.
|
ინავარი
|
2
|
. ამოცანის ამოხსნისას განასხვავებს საჭირო და ზედმეტ მონაცემებს.
|
თებერვალი
|
მიზნის შესაბამისი აქტივობები
|
მასალა
|
სად სრულდება აქტივობა (კლასში, სპეც. პედაგოგის ოთახი)
|
მასალის მომზადებაზე პასუხისმგებელი პირი (მშობელი, პედაგოგი, სკოლის ფსიქოლოგი და სხვა.)
|
აქტივობის განხორციელებაზე პასუხისმგებელი პირი
| |
1
|
აქტივობა-„ ამოვხსნათ ეს ამოცანა“
თვალსაჩინოებაზე (სურათებზე, სათვლელებზე ან სხვა) დაყრდნობით ვადგენ მარტივ ამოცანას. მოსწავლე ცდილობს, ამოხსნას.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლე ეჩვევა მარტივი ამოცანების ამოხსნას.
|
წინასწარ მომზადებული თვალსაჩინოება
|
კლასი
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
საგნის პედაგოგი,
|
2
|
აქტივობა- „გამოიცანი, რომელია ზედმეტი?“
მოსწავლეს ვუჩვენებ, მაგ: ერთი ფერის სათვლელებს, რომელშიც გარეულია ერთი განსხვავებული ფერისა.
მოსწავლე ამოიცნობს „ზედმეტს“.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლე შეეჩვევა დაკვირვებას გარკვეულ კანონზომიერებებზე.
|
წინასწარ მომზადებული თვალსაჩინოება
|
კლასი
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
საგნის პედაგოგი
|
3
|
აქტივობა-„შეარჩიე საჭირო რიცხვი“
წინასწარ გამზადებული ე.წ. „მოძრავი რიცხვებით“ ვადგენ შეკრება-გამოკლების მაგალითებს, მოსწავლე ცდილობს შეარჩიოს საჭირო რიცხვი/პასუხი და შეადგინოს ტოლობა.
„რიცხვთა ბარათები“ შეიძლება დამაგრდეს დაფაზე მაგნიტებით ან მოსწავლემ იმუშაოს მასზე თავის მაგიდასთან/მერხთან.
შემდეგ ეტაპზე ვავალებ მოსწავლეს ამ რესურსის გამოყენებით თავადვე შეადგენოს სხვადასხვაგვარი ტოლობები.
|
წინასწარ მომზადებული ბარათები
|
კლასში
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
საგნის პედაგოგი
|
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
საგანი: მათემატიკა
მიმართულება: გეომეტრია და სივრცის აღქმა
გრძელვადიანი მიზანი/ები:
მათ.V.7. ამოიცნობს, აღწერს და გამოსახავს გეომეტრიულ ფიგურებს.
მათ.V.8. ადგენს მიმართებებს ფიგურებსა და მათ ელემენტებს შორის.
მათ. V.9. პოულობს და ადარებს ბრტყელი ფიგურების ფართობებსერთმანეთს.
მათ. V. 10. ორიენტირებს ბადით დაფარულ არეზე.
|
მოკლევადიანი მიზნები
|
თარიღი
| |
1
|
ფიგურათა ერთობლიობაში ამოიცნობს და ასახელებს ერთ კონკრეტულ გეომეტრიულ ფიგურას ( მაგ. მართკუთხედი, სამკუთხედი).
|
თებერვალ-მარტი
|
2
|
ხატავს მარტივ გეომეტრიულ ფიგურებს და აფერადებს მათ შიგა არეს.
|
მარტი
|
3
|
ახდენს კლასიფიკაციას ფიგურებს შორის (მაგ. კუთხეების რაოდენობა, გვერდების რაოდენობა ).
|
მარტი-აპრილი
|
4
|
ნიმუშის მიხედვით ქმნის მითითებული სივრცული ფიგურების მოდელს ან კარკასს სხვადასხვა მასალის გამოყენებით.
|
აპრილი
|
5
|
დაფარავს ფიგურას ერთნაირი არაგადამფარავი ფიგურებით და ასახელებს დასაფარად საჭირო ფიგურების მთლიან რაოდენობას.
|
აპრილი-მაისი
|
6
|
არაგადამფარავი ფიგურების კომბინაციით ანაწევრებს მრავალკუთხედს და აფერადებს მიღებულ ფიგურებს.
|
მაისი
|
7
|
გადაადგილდება უჯრიან ფურცელზე ინსტრუქციების მიხედვით
|
ივნისი
|
მიზნის შესაბამისი აქტივობები
|
მასალა
|
სად სრულდება აქტივობა (კლასში, სპეც. პედაგოგის ოთახი)
|
მასალის მომზადებაზე პასუხისმგებელი პირი (მშობელი, პედაგოგი, სკოლის ფსიქოლოგი და სხვა.)
|
აქტივობის განხორციელებაზე პასუხისმგებელი პირი
| |
1
|
აქტივობა-„გამოიცანი ფიგურა“
მოსწავლეს ვაძლევ ბარათებს, რომელზეც გამოსახულია გეომეტრიული ფიგურები. მოსწავლეს ვავალებ ამოიცნოს თითოეულ ბარათზე ერთი კონკრეტული გეომეტრიული ფიგურა. ერთ შემთხვევაში მართკუთხედი, მეორეში სამკუთხედი...
|
წინასწარ დამზადებული ბარათები
|
კლასში,
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
პედაგოგი,
|
2
|
აქტივობა-„დავხატოთ ფიგურები“
მოსწავლეს ვავალებ დახატოს მასწავლებლის მიერ მითითებული გეომეტრიული ფიგურა (მაგ. ოთხკუთხედი, სამკუთხედი..) და გააფერადოს სხვადასხვა ფერად მისი შიგა არე და საზღვარი.
|
სამუშაო
რვეული, ფერადი ფანქრები
|
კლასში,
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
პედაგოგი,
|
3
|
აქტივობა-„დავაჯგუფოთ ფიგურები“
მოსწავლეს ვაძლევ ბარათს, ზედ გამოსახული გეომებრიული ფიგურებით, და ვავალებ შემოხაზოს ის ფიგურები, რომელთაც აქვთ ოთხი გვერდი, სამი გვერდი.
|
წინასწარ მომზადებული ბარათები
|
კლასში,
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი,
|
პედაგოგი
|
4
|
აქტივობა-„ავაწყოთ სივრცული ფიგურა“
მოსწავლეს ვაძლევ წინასწარ გამოჭრილ სივრცული ფიგურის შლილს, და ვავალებ ააწყოს სივრცული ფიგურა.
|
სივრცული ფიგურის შლილი
|
კლასში
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
პედაგოგი
|
5
|
აქტივობა-„დავფაროთ ფიგურები“
მოსწავლეს ვაძლევ ბარათს ზედ გამოსახული მართკუთხედით. პარალელურად ვაძლევ წინასწარ გამოჭრილ ერთეულოვანი კვადრატების გარკვეული რაოდენობას. და ვავალებ დააწებოს ერთეულოვანი კვადრატები ბარათზე გამოსახულ მართკუთხედს და დაასახელოს რამდენი ერთეულოვანი კვადრატი გამოიყენა მართკუთხედის დასაფარავად.
|
წინასწარ მომზადებული ბარათი.
წინასწარ დამზადებლი სხვადასხვა ფერის ერთეულოვანი კვადრატები
|
კლასში
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
პედაგოგი
|
6
|
აქტივობა-„დავჭრათ ფიგურები“
მოსწავლეს ვაძლევ ბარათს ზედ გამოსახული მრავალკუთხედით და ვავალებ ბარათზე გამოსახული მრავალკუთხედი დაყოს ორ გეომეტრიულ ფიგურად და მიღებული ფიგურები გააფერადოს სხვადასხვა ფერად.
|
წინასწარ მომზადებული ბარათი,
ფერადი ფანქრები.
|
კლასში
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
პედაგოგი
|
7
|
აქტივობა-„ვიმოძრაოთ მათემატიკურ ბადეზე“
მოსწავლეს ვაძლევ ბარათს, ზედ გამოსახული მათემატიკური ბადით და ვავალებ გადაადგილდეს მათემატიკურ ბადეზე ინსტრუქციის მიხედვით (მაგ. ორი უჯრით მარცხნი, შემდეგ ერთი უჯრით ზემოთ..).
|
წინასწარ მომზადებული ბარათი
|
კლასში
|
საგნის პედაგოგი,
სპეც. მასწავლებელი,
ფსიქოლოგი
|
პედაგოგი
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий